Opmars van binaire opties en forex-traders in het voetbal

LogNLEdv

Sinds jaar en dag zetten bedrijven zich in voor de financiering van sportclubs. Voor hen is dit uiteraard een goede manier om hun zichtbaarheid te vergroten bij een specifieke doelgroep.

Er zijn dan ook een aantal typen bedrijven die blijven opduiken als sponsors. In het voetbal is er recent ook een nieuwe niche die zich als sponsor aanbiedt: de binaire opties en forex-traders.

Sportmerken

Dat sportmerken als sponsor aan voetbalclubs verbonden zijn, zal niemand verbazen. In de Nederlandse Eredivisie profileren grote merken als Adidas, Nike en Umbro zich als shirtsponsor. Adidas en Nike doen dit zelfs voor twee clubs; Ajax en Feyenoord (Adidas) en PSV en Twente (Nike). Umbro staat achter NAC Breda. En deze groten doen hetzelfde voor een hele reeks buitenlandse clubs.

Elektronicaconcerns

Enkele maanden geleden kondigde Philips aan dat het na 34 jaar stopt als hoofdsponsor van PSV. Dat betekent echter niet dat het bedrijf zich volledig terugtrekt uit de club, die in feite door personeel van Philips werd opgericht. Ook concurrent Sony laat van zich horen in de voetbalwereld. Het bedrijf heeft een rechtstreekse deal met FIFA en is officiële sponsor van de UEFA Champions League.

Autoproducenten

Ook autoproducenten zien veel overeenkomsten tussen hun klanten en voetballiefhebbers, en kiezen ervoor een sponsorcontract aan te gaan. In de Nederlandse competitie is Opel bijvoorbeeld hoofdsponsor van Feyenoord. BMW sponsort Eintracht Frankfurt en Jeep is shirtsponsor van Juventus. Volkswagen pompt jaarlijks zo’n 100 miljoen euro in VfL Wolfsburg en heeft ook sponsordeals met o.a. Hamburg en Schalke. Of deze clubs hun samenwerking gaan betreuren omwille van het recente Volkswagenschandaal, valt nog af te wachten.

Binaire opties en forex-traders

Een nieuwere, opvallende soort bedrijven die zich nu in de voetbalwereld begeeft, zijn de binaire opties en forex-traders. Het is duidelijk dat ook deze ondernemingen in voetbalfans een ideaal doelpubliek zien. Vorig jaar tekende 24Option een contract met Juventus (meer over de 24Option Bonus) en dichter bij huis sloot EZTrader, dat ook met Bayern Leverkusen samenwerkt, een overeenkomst met Feyenoord. Concurrent IronFX sloot dan weer een sponsorshipdeal met FC Barcelona, voor maar liefst 3 miljoen euro. Als we uit sponsorbedragen mogen afleiden hoe goed een bedrijf en de markt waarin het zich bevindt het doet — en doorgaans mogen we dat — dan is deze markt zeker aan een opmars bezig.

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply